Grafika wydawnicza.

Tworzenie najprostszych dokumentów tekstowych wymaga użycia zaawansowanego oprogramowania komputerowego do tworzenia i edycji tekstu oraz grafiki komputerowej. Oprogramowanie, tekst oraz wiedza z zakresu kompozycji i typografi czynią teksty pięknymi, a ilustracje i elementy graficzne uzupełnią treść i wzmocnią przekaz. 

Cel zajęć.

Poznamy różnicę pomiędzy czcionką a fontem, dowiemy się co oznacza termin kompozycja, kolumna, łam, odstępy międzyliniowe, międzywyrazowe itp. Nauczymy się wyznaczać odpowiednia ilość znaków, które muszą znaleźć się w wierszu, aby wyrównanie pełne pozbawione było błędów typograficznych. Nauczymy się korzystać z najlepszego oprogramowania do składu tekstu oraz tworzenia grafiki wektorowej i rastrowej.

Zdjęcie programu Adobe InDesign z projektem wydawnictwa

Ilustracje wektorowe.

Wszystkie nawet najbardziej skomplikowane ilustracje tworzone w programie do grafiki wektorowej składają się z dwóch typów ścieżek, otwartych i zamkniętych. Zrozumienie różnic pomiędzy typami ścieżek oraz sposobem ich tworzenia jest podstawowym i niezbędnym elementem tworzenia w świecie grafiki wektorowej.

Ilustracja wektorowa

Grafika rastrowa.

Tworząc grafikę naszym celem nadrzędnym będzie zrozumienie zasady tworzenia obrazu w oparciu o siatkę pikseli. Przyjrzymy się z bliska triadzie RGB na ekranie monitora. Dowiemy się co to jest kanał Alpha, oraz co różni obraz 24 od 32 bitowego. Poznamy narzędzia do obróbki i tworzenia dwuwymiarowej grafiki wraz z filtrami i efektami do jej modyfikacji.

Na zdjęciu tarcza Szkoły Podstawowej 38 w podglądzie pikseli grafika

Oprogramowanie

Do realizacji celu niezbędne będzie oprogramowanie komputerowe. Poznamy profesjonalne aplikacje do obróbki grafiki rastrowej i wektorowej takie jak Adobe Photoshop, Adobe Illustrator oraz Adobe InDesign.

Szkło powiększające

Niezbędnym narzędziem wspomagającym pracę drukarza jest szkło powiększające. My z pomocą lupy przyjrzymy się triadzie diód na ekranie monitora. Będziemy włączać i wyłączać diody LED, które odpowiednio sterowane utworzą obraz.

Korzyści dla uczniów.

Podczas zajęć szkolnych dzieci pracują z programami do tworzenia grafiki rastrowej takimi jak na przykład Microsoft Paint, a w niektórych szkołach nawet z programu GIMP. Zagadnienia grafiki wektorowej oraz wydawniczej są tematem pomijanym. Moje zajęcia są bardzo praktyczne, przyszłościowe i wykraczają daleko poza podstawę programową szkoły podstawowej. Jeśli chcesz być w przyszłości twórcą gier komputerowych, stron internetowych, grafikiem komputerowym lub wzorowym uczniem z informatyki to wiedza z moich zajęć będzie dla Ciebie solidnym fundamentem.

Wakacje 2016.

Zobacz co robiliśmy w zeszłym roku podczas zajęć z grafiki komputerowej. Każdy z uczestników zaprojektował i wydrukował własną gazetkę szkolną, a niektórzy z nich po wakacjach zostali redaktorami we własnych szkołach.

Koszt zajęć.

Opłata za 4 dniowe zajęcia wynosi 200 PLN.
Maksymalnie w zajęciach może uczestniczyć 25 osób.
Zajęcia przeznaczone są dla osób powyżej 10 roku życia (klasa 5 SP).